Hankkeen kehittämisprosessi edistää pandemia-aikana kehitettyjen hyvien asiakaspalvelu- ja työntekokäytäntöjen vakiinnuttamista sekä samalla uusien, pandemian jälkeiseen liiketoiminnan elvyttämiseen liittyvien välttämättömien toimien kehittämistä Lapin kauppa- ja ravintola-alan yrityksissä. Hankkeessa kehitetään 15 yrityksen toimintaa ohjatussa yrityskohtaisessa ja osin yrityksille yhteisessä valmennusprosessissa.

Nopeita, elvyttäviä toimia kehittävässä hankkeessa yritysten kanssa löydetään ja vakiinnutetaan tapoja kehittää yrityksen toimintoja ja asiakkaille tarjottavia palveluita sekä hyödyntää pandemia-ajan kokemukset. Hankkeen toimenpiteillä edistetään alueen yritysten ja elinkeinoelämän elinvoimaa ja vaikutetaan suoraan yritysten tulokseen sekä liiketoimintaosaamisen kehittämiseen.

Hankkeen tavoitteet ovat:

1. Elvyttää ja kehittää yritysten liiketoimintaa ja muutoskyvykkyyttä nopeilla kehittämistoimilla.

2. Toteuttaa yrityksille valmennusta, joka kartoittaa kauppa- ja ravintola-alan yritysten nopeat kehittämistarpeet ja tunnistaa pandemia-aikana tapahtuneet asiakasmäärämuutokset, nopeasti käyttöönotetut toimintatapamuutokset sekä lähitulevaisuuden tarpeet yritystoiminnan elvyttämiseksi. Tavoite on vahvistaa yrityksen kehittämistoiminnan valmiuksia vastaamaan pandemian jälkeisen ajan tarpeita ja odotuksia.

3. Tuottaa 15:n yrityskohtaisen kehittämistyön pohjalta sähköinen koonti parhaista käytänteistä laajemmin lappilaisissa mikro- ja pk-yrityksissä hyödynnettäväksi.

Yritysvalmennuksessa kartoitamme yrityksen kehittämistarpeet ja tunnistamme pandemia-aikana tapahtuneet asiakasmäärämuutokset, nopeasti käyttöönotetut toimintatapamuutokset ja lähitulevaisuuden tarpeet yritystoiminnan elvyttämiseksi. Yhteinen tavoitteemme on muotoilla yrityksen toimintaa vastaamaan pandemian jälkeisen ajan tarpeita ja odotuksia.