Vahvistamme alueen toimijoiden brändiosaamista ja ajattelua sekä päivitämme Lapin yhteisen brändin.

Lapin maakunnalle strategisesti keskeisellä hankkeella kasvatetaan elinkeinolähtöisesti lappilaisten yritysten ja kuntien brändiajatteluosaamista ja luodaan edellytyksiä kulttuuri- ja luovan osaamisen paremmalle hyödyntämiselle TKI-toiminnassa.

Hankkeessa testataan Lapin olemassa olevaa aluebrändiä sekä kehitetään, pilotoidaan ja jalkautetaan päivitettyä aluebrändiä. Pitkän aikavälin tavoitteena hankkeella on kaikkia lappilaisia tahoja hyödyttävä Lapin tunnettuuden, veto- ja pitovoiman, elinvoiman ja hyvinvoinnin kasvattaminen.

Kolmevuotisen hankkeen toteuttajina ovat Lapin liitto ja Lapin yliopisto.

Työpaketit

1) Selvitys ja tiedon keruu

2) Uuden Lappi-brändin päivittäminen

3) Päivitetyn brändin testaaminen kulttuurin ja luovan toimialan kasvuohjelman kautta sekä palautteen kerääminen

4) Päivitetyn brändin viimeistely ja jalkautus sekä brändin vieminen aluemarkkinoinnin pilotteihin