Teemaryhmät

Alla teemaryhmien otsikot. Teemaryhmien sisältöihin voit tutustua liitteen kautta. Teemaryhmien aikataulut löydät sivun vasemmassa laidassa olevasta palkista.

  • Aikuiskasvatuksen ja jatkuvan oppimisen teemaryhmä / Thematic group on adult education and continuous learning
  • Digitaalinen teknologia ja media oppimisessa ja opetuksessa (DTMOO)
  • Erityispedagogiikka inklusiivisessa koulussa / Special education in inclusive schools
  • Global Perspectives on Teacher Reflection: Educational Growth through Practice and Interaction
  • Kaksikielinen opetus kestävänä osana suomalaista koulutusmaisemaa / Bilingual education as a sustainable feature of the Finnish educational landscape
  • Kasvatuksen ja koulutuksen feministisen tutkimuksen SIG-ryhmä: Feministinen tutkimus, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo – Kestävyysajattelun lähtökohtia opetuksessa ja koulutuksessa
  • Kasvatus- ja koulutusalan johtajuus kestävän tulevaisuuden rakentajana / Pedagogiskt ledarskap för att bygga en hållbar framtid / Leadership in education as a builder of a sustainable future
  • Kasvatus sodassa / Education at war
  • Kasvatuspsykologia ja oppimistutkimus/Educational Psychology and Learning Research/Pedagogisk psykologi och inlärningsforskning
  • Kasvatussosiologia ja koulutuspolitiikka
  • Kasvatustieteen katseenseuranta- ja prosessitutkimuksen teemaryhmä (FinETS) / Thematic Group for Eye Tracking and Process Research in Education SIG (FinETS)
  • Kestävyyden, globalisaation ja tulevaisuuden ajallinen ja maantieteellinen tarkastelu kasvatustieteellisessä tutkimuksessa/Temporal and Geographical Inquiries into Sustainability, Globalisation, and the Future, in Educational Research
  • Kestävä kehitys kasvatuksessa ja koulutuksessa
  • Kestävä yrittäjyyskasvatus – tulevaisuuden tekijöitä kasvattamassa
  • Koulu ja eriarvoisuus / School and inequalities
  • Landscapes of Memory: Rethinking Mourning and Sustainability through Education
  • Leikki, leikillisyys ja oppiminen eri konteksteissa ja elämänvaiheissa
  • Mitä on inklusiivinen kasvatus ja koulutus, vaativa monialainen tuki ja oppimisen tuki? Tuen käytännöt ja järjestelmät lapsuudesta aikuisuuteen/What is inclusive education, significant interprofessional support and support for learning? Practices and support systems from childhood to adulthood
  • Mitä ovat kestävä opetus ja oppiminen? Ihmistä laajempia näkökulmia koulutuksen kehittämiseen
  • Myönteinen toimijuus koulussa ja työssä kestävän tulevaisuuden rakentajana
  • Narratiiviset lähestymistavat
  • Ohjausalan tutkimus
  • Opettajankoulutuksen tutkimuksen teemaryhmä/Research on Teacher Education
  • Pelkovallasta kelpovaltaan. Häirintä, väkivalta ja kiusaaminen sekä turvalliset vertaissuhteet lasten ja nuorten kasvuyhteisöissä
  • Perheet kestävyysmurroksen keskiössä — muutoksen tekijöinä ja kohteina/Families at the Heart of the Sustainability Transition — as Agents and Subjects of Change
  • Planetary boundaries in academia: Towards ecologically bounded life in higher education organizations/ Planetaariset rajat akatemiassa: kohti ekologisesti kestäviä korkeakouluja
  • Sámi bajásgeassima ja skuvlejumi áigeguovdilis dutkanfáttát / Current research on Sámi education
  • Taide- ja taitokasvatuksen tutkimuksen teemaryhmä/Special Interest Group on Arts Education
  • Taidelähtöisten ja luovien menetelmien tutkijaverkoston  teemaryhmä / Thematic group of Arts-based and Creative Researchers Network
  • Teaching and learning in innovative learning environments
  • Trends and Perspectives in Early Childhood Education and Early Childhood Teacher Education in China and Finland
  • Tulevaisuudenkestävä demokratiakasvatus/Future-proof democratic education
  • Vuorovaikutustutkimuksen teemaryhmä/Interaction Research
  • Wellbeing and AI in Education