Thematic Groups

Below a list of Thematic Groups. For more information on themes and contents, see
this attachment. The schedules for the theme groups can be found in the bar on the left side of the page.

  • Thematic group on adult education and continuous learning / Aikuiskasvatuksen ja jatkuvan oppimisen teemaryhmä / 
  • Digitaalinen teknologia ja media oppimisessa ja opetuksessa (DTMOO)
  • Special education in inclusive schools/ Erityispedagogiikka inklusiivisessa koulussa 
  • Global Perspectives on Teacher Reflection: Educational Growth through Practice and Interaction
  • Bilingual education as a sustainable feature of the Finnish educational landscape / Kaksikielinen opetus kestävänä osana suomalaista koulutusmaisemaa
  • Kasvatuksen ja koulutuksen feministisen tutkimuksen SIG-ryhmä: Feministinen tutkimus, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo – Kestävyysajattelun lähtökohtia opetuksessa ja koulutuksessa
  • Leadership in education as a builder of a sustainable future / Kasvatus- ja koulutusalan johtajuus kestävän tulevaisuuden rakentajana / Pedagogiskt ledarskap för att bygga en hållbar framtid
  • Education at war / Kasvatus sodassa 
  • Educational Psychology and Learning Research/Kasvatuspsykologia ja oppimistutkimus / Pedagogisk psykologi och inlärningsforskning
  • Kasvatussosiologia ja koulutuspolitiikka
  • Thematic Group for Eye Tracking and Process Research in Education SIG (FinETS) / Kasvatustieteen katseenseuranta- ja prosessitutkimuksen teemaryhmä (FinETS) 
  • Temporal and Geographical Inquiries into Sustainability, Globalisation, and the Future, in Educational Research / Kestävyyden, globalisaation ja tulevaisuuden ajallinen ja maantieteellinen tarkastelu kasvatustieteellisessä tutkimuksessa
  • Kestävä kehitys kasvatuksessa ja koulutuksessa
  • Kestävä yrittäjyyskasvatus – tulevaisuuden tekijöitä kasvattamassa
  • School and inequalities / Koulu ja eriarvoisuus 
  • Landscapes of Memory: Rethinking Mourning and Sustainability through Education
  • Leikki, leikillisyys ja oppiminen eri konteksteissa ja elämänvaiheissa
  • What is inclusive education, significant interprofessional support and support for learning? Practices and support systems from childhood to adulthood / Mitä on inklusiivinen kasvatus ja koulutus, vaativa monialainen tuki ja oppimisen tuki? Tuen käytännöt ja järjestelmät lapsuudesta aikuisuuteen
  • Mitä ovat kestävä opetus ja oppiminen? Ihmistä laajempia näkökulmia koulutuksen kehittämiseen
  • Myönteinen toimijuus koulussa ja työssä kestävän tulevaisuuden rakentajana
  • Narratiiviset lähestymistavat
  • Ohjausalan tutkimus
  • Research on Teacher Education / Opettajankoulutuksen tutkimuksen teemaryhmä
  • Pelkovallasta kelpovaltaan. Häirintä, väkivalta ja kiusaaminen sekä turvalliset vertaissuhteet lasten ja nuorten kasvuyhteisöissä
  • Families at the Heart of the Sustainability Transition — as Agents and Subjects of Change / Perheet kestävyysmurroksen keskiössä — muutoksen tekijöinä ja kohteina
  • Planetary boundaries in academia: Towards ecologically bounded life in higher education organizations / Planetaariset rajat akatemiassa: kohti ekologisesti kestäviä korkeakouluja
  • Current research on Sámi education / Sámi bajásgeassima ja skuvlejumi áigeguovdilis dutkanfáttát 
  • Special Interest Group on Arts Education / Taide- ja taitokasvatuksen tutkimuksen teemaryhmä
  • Thematic group of Arts-based and Creative Researchers Network / Taidelähtöisten ja luovien menetelmien tutkijaverkoston  teemaryhmä 
  • Teaching and learning in innovative learning environments
  • Trends and Perspectives in Early Childhood Education and Early Childhood Teacher Education in China and Finland
  • Future-proof democratic education / Tulevaisuudenkestävä demokratiakasvatus
  • Interaction Research / Vuorovaikutustutkimuksen teemaryhmä
  • Wellbeing and AI in Education